Založ si blog

Lekcie Virtuálneho šéfa – Plán B

… a dnes mohlo byť všetko inak.

 

Tí ktorí používajú na efektívne manažovanie času Eisenhowerov princíp vedia, že plánovanie patrí do zložky Dôležité, ale nie Urgentné. Áno, to je to miesto v hlave, či na stole, kde máme všetky veci, o ktorých vieme, že sú pre náš úspech z dlhodobého hľadiska kľúčové, ale dnes na ne jednoducho nemáme čas. Možno zajtra. Alebo o týždeň, keď dokončíme to, čo aktuálne “horí”.

 

„Ak zlyháte pri plánovaní, pripravte sa na zlyhanie!“

 

Aj ja som bol aktívny “hasič”, kým som sa sám riadne nepopálil. Múdri sa učia na chybách druhých, my ostatní to potrebujeme zažiť na vlastnej koži.

 

Počas môjho pôsobenia v nadnárodných spoločnostiach som bol často súčasťou projektových tímov, ktoré mali za úlohu vytvoriť “business continuity plan”, čiže plán ako účinne zvládnuť krízovú situáciu s minimálnymi stratami. Všetci sme rozumeli, že je to dôležité, ale nie úplne sme chápali, prečo to musíme robiť, keďže sme si nevedeli predstaviť situáciu, v ktorej by sa takýto plán reálne využil. Až dnešná doba ukázala, že takáto strategická investícia môže pre podnikanie znamenať rozdiel medzi prežitím a krachom.

 

Poučený a zocelený korporátnym svetom som sa vrátil k podnikaniu. Mali sme skvelý biznis plán. Plán A. Vedel som, že treba mať aj plán B, ale však to poznáte – nebol na to čas. A hlavne, akokoľvek som plán A zvŕtal zo všetkých strán a uhlov, bol jednoducho nepriestrelný. Musel vyjsť.

 

Nevyšiel. Plán B som musel narýchlo tvoriť, keď už bolo neskoro. Zrazu som mal naňho čas. Čas, ktorý bol veľmi drahý.

 

Zvládol som to. Funguje mi hlava, mám zdravé ruky a nohy a keď dostanem od života facku, zapínam adaptačný systém na 100%. Poučený osobnou skúsenosťou som navždy presunul plán B do záložky Urgentné a Dôležité.

 

Oplatilo sa. Dnes je všetko inak. Korona šialenstvo ma zastihlo pripraveného, pretože všetko, čo som za posledné roky urobil, malo vo svojej DNA plán B. Tí z mojich klientov, ktorí sa poučili na mojich chybách, dnes napáchajú paniku a vďaka plánu B dolaďujú len potrebné detaily pre ďalšie úspešné fungovanie. Pre všetkých ostatných budem mať v rukách najsilnejší argument – ich vlastnú skúsenosť.

Hlas má väčšiu silu ako si myslíme.

22.01.2021

Nie, nemyslím tým hlas, ktorý má podľa aktuálnych volebných preferencií najväčšiu silu. Aj vy sa v týchto dňoch, týždňoch, či mesiacoch cítite bezmocní? Akoby ste úplne stratili hlas? Náš pocit je správny. Hlas sme síce nestratili, ale spravili sme to, čo robíme už roky rokúce stále dookola a naivne očakávame iný (lepší) výsledok. My sme svoj hlas [...]

Lekcie Virtuálneho šéfa – Človečina

07.05.2020

Najlepší šéfovia počúvajú Elán, nie Ega. Elán a Ego sú samozrejme v podnázve len vďaka svojim názvom vhodným pre túto príležitosť. Tieto riadky nepatria hudobnej kritike. Každý nech počúva, čo mu ucho ráči. Tieto riadky patria človečine. Najmocnejšiemu nástroju s akým som sa v pracovnom prostredí stretol. Šéf, ktorý dokáže svojich ľudí viesť a riadiť s [...]

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Babiš, Pavel

Politológ: Pavel asi Korčoka nepodporí, Babiš chváli Pellegriniho, ale cieli na vlastných voličov

29.03.2024 06:00

Ako vyzerajú vzťahy Česka a Slovenska pred prezidentskými voľbami? Pre Pravdu to vysvetlil český politológ Josef Mlejnek.

Virtuálny šéf

O životných lekciách, ktoré ma zásadne formovali a dodnes sú hodnotnou súčasťou môjho pracovného i súkromného života.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 5336x
Priemerná čítanosť článkov: 1779x

Autor blogu

Kategórie